Monday, July 16, 2007

"مزج"

مفتتح

لقد جربت أحاسيس


أكثر من التي أحسستها


ﻻنني من فرط ما أحسست


ظل دائما شئ ينقصني أحسه



ديالوج"


باﻻمس كنت منتـشية بك


باﻻمس فضت عن روحي فكنت أنت .....




أراك دائما اراك


عندما تغيبين أراك


وعندما تحضرين أراني





وان كان ﻻبد من فرح


فليكن خفيفا علي القلب والخاصرة


فﻻ يلدغ القلب المتمرن من فرح مرتين


منتهي

أنا عايز حد يعوزني وأعوز عوزانه

(الأشعار بالترتيب ... فرناندو بيسوا - شاعرة مغربية - شاعر أردني -محمود درويش - والسطر الاخير مثل شعبي قالتهولي ستي)

1 comment:

saadebaid said...

انت ياعم النوري انت كده عملت مزج في الاصحاحات يتاعتك انا عارف طبعا انك بتعاني من كم القراءات اللي انت بتقراها الذئب الهيجلي علي رأي عبد الوهاب المسيري بس اللي انا عرفه اكتر انك عندك كم ابداع رائع ابتكاري بداخلك لكنك ترفض خروجه ليه بقي ترفض خروجه هو ده اللي انا مش عارفو عشان كده بترجاك انك تكتب مش بس تمزج لاني بتعبيراتك الجامدة بربط بيك وبين صنع الله ابراهيم وعبد الحكيم قاسم ايه السبب مش عارف بس بفتكرهم لما انت بتعبر عن نفسك بأسلوبك مش بمزج بين الحاجات اللي بتعجبك وارجو انك تكمل ومتغبش كتيير عن المدونة
أحمد سعد